hétfő, október 18, 2010

Mogyorós Túró Rudi torta






Újabb születésnapot ünnepeltünk, most a nővéremét. A család nagyobbik része ősszel és télen télen született, így bőven van alkalmam kísérletezni. A Túró Rudi tortával régóta szemezek. Először a Stahl Judit változatát néztem ki, de azóta is csak nézegetem. Időközben egyre több gasztroblogon szerepel javított változatban. Legutóbb Doki tortáját csodáltam meg. Végül megnéztem, mi van itthon, és készült egy saját verzió. Túróval, tejföllel, mogyoróval. Az íze nagyon finom volt, csak sajnos nehezen lehetett szeletelni. Megkeményedett ugyebár a csoki a tetején, és a mogyorókrém is a közepén, így két helyen tört. Ez viszont csak esztétikai hiba volt, az ízén nem változtatott. Elvégre az igazin is törik a csoki, nem? Legközelebb eperdzsemmel szeretném kipróbálni, mert a natúr rudi mellett az epres a nagy kedvencem.
Az alapja lehet akár kakaós piskóta is, én maradtam Flat - Cat egyszerűbb, kekszes változatánál, módosítva, csak kevertem még egy kis tejet is bele. Az íze nagyon hasonlított a keksztekercshez, ami egyebár már önmagában is finom, de túróval, csokival felturbózva....hmmm....nagyon finom.

Hozzávalók:
Alaphoz:
10 dkg étcsokoládé
10 dkg vaj
10 dkg sötét nádcukor
1,5 dl tej
40 dkg darált keksz
50 dkg túró
2 cs zselatin fix
1 rúd vanília
2 dl tejszín
1 dl tejföl
10 dkg nádporcukor
1 citrom reszelt héja
20 dkg mogyorókrém
15 dkg étcsokoládé
1 ek étolaj

Az étcsokoládét gőz fölött megolvasztjuk a vajjal, majd belekeverjük a többi hozzávalót. Egy kapcsos tortaforma alját kibélelünk sütőpapírral, beletöltjük a masszát, és alaposan belenyomkodjuk. 1/2 órára betesszük a hűtőbe. A tejszínt keményre verjük, közben beleszórjuk a zselatin fixet. A túróhoz (én kevésbé szemcséset, inkább krémesebbet választottam) keverjük a cukrot, a citrom héját, a tejfölt, és a másik csomag zselatint. A kekszes masszára kenjük a túrós keverék felét. A mogyorókrémet megmelegítjük, és rácsorgatjuk a túrókrémre, majd újra betesszük a hűtőbe, amíg meg nem keményedik. Utána rákenjük a krém másik felét, és kb. 2 órára ismét hűtőbe rakjuk. Végül gőz fölött felolvasztjuk a csokoládét, hozzákeverjük az olajat, és a torta tetjére öntjük. A hideg túrós krémtől pillanatok alatt megszilárdul, így nekem nem lett szép, egyenletes a teteje.

3 megjegyzés:

Dió Bisztró írta...

Nagyon finom lehetett!! Szerintem ezt a máz törése c.problémát úgy lehetne orvosolni, hogy nem telibe van öntve a teteje, hanem mondjuk sűrűn csíkozva, vagy egy kicsit folyósabbra készíteni a csokoládét, kvázi zsírosabbra, alacsonyabb kakaótartalmú csoki több vaj, vagy tejszín? Szerinted?
Egészben szupper jól nézett ki!!

Cecile írta...

Dió Bisztró, igen, a csokibevonaton lehet módosítani, csak akkor az íze is változik egy kicsit.

Doctor Pepper írta...

ez a mogyorós plusz elég jó lehet!! én imádom, hogy roppan a csoki, ahányszor csak akar!!:)