szombat, március 05, 2011

Kávés panna cotta


A panna cotta egy viszonylag gyors és hálás édesség. Kevés munka és hozzávaló = finom édesség. Variálhatjuk kedvünk szerint, ízesíthetjük mézzel, kávéval, gyümölccsel, kókusszal, vaníliával. Ezer variációja létezik. Ezt a változatot a Szuflé magazinban találtam, Vrábel Krisztától. Megtoldottam még egy kis likőrrel, variáltam az összeállításnál, morzsoltam a tetejére egy kis kekszet, és a végeredményt nagyon nem rontotta el.
Figyelem: a gyerekeket tartsuk távol tőle, hacsak nem szeretnénk hajnalig bulizni velük!

Hozzávalók:
2 dl tejszín
1 dl tej
2 darab lapzselatin
1,5 ek cukor
1 tk vaníliapüré vagy egy rúd vanília
Kávésziruphoz:
1,5 ek nádcukor
fél ek instant kávé
1 db lapzselatin
1 dl víz
2 ek kávélikőr

A tejet és a tejszínt a vanílával és a cukorral felforraljuk. Ezután levesszük a tűzről, és beleáztatjuk a zselatinlapot, alaposan elkeverjük. Poharakba vagy tálkákba öntjük, majd hűtőben hagyjuk megdermedni.
A kávésziruhoz a cukrot felöntjük a vízzel, és addig forraljuk, amíg a felére sűrűsödik. Ekkor hozzáadjuk a kávét, és a zselatint, végül a likőrt. A tejszínkrém tetejére öntjük, majdvisszatesszük a hűtőbe. Tálalás előtt morzsolhatunk rá egy kis amaretti kekszet.

3 megjegyzés:

Thrini írta...

Hmm... ígéretes.

Gesztenye receptjei írta...

Most már tudok írni.
Nagyon klassz lett, ki kellene próbálni, még sosem készítettem semmilyen panna cottát:-))

Cecile írta...

Gesztenye, érdemes kipróbálni, szerintem írtó jó, nagyon szeretem, és fontos szempont, hogy hamar elkészül.