szombat, március 05, 2011

Vörösáfonyás teasütemény


Tegnap kaptam egy üveg vörösáfonyát. Finom darabosat. Ezt a receptet pedig már napok óta nézegetem, de valamiért mindig félretettem. Ma ebéd után nekiálltam, és mire befejeztem az ebéd utáni romeltakarítást, a tésztája már meg is sült. Az összeállítás igazán percek kérdése volt, hűtőben pedig pillanatok alatt megdermedt a csoki.
A csajok közben a maradék piskótával jóllaktak, amit a csokis lábasba mártogattak. Karolina aranyosan meg is jegyezte: "Anya, igazán kár volt a sütivel kínlódni, elég lett volna a piskóta és a csoki."

Hozzávalók:
6 tojás
14 dkg liszt
10 dkg cukor
1 tk vaníliakivonat
1 citrom héja
1/2 cs sütőpor
6 dkg puha vaj
10 dkg étcsokoládé
1 ek olaj
vörösáfonya vagy egyéb lekvár

A tésztához a puha vajat habosra keverjük a fele cukorral, a tojássárgájával, citromhéjjal és a vaníliával. A tojásfehérjét kemény habbá verjük a maradék cukorral, majd a habot óvatosan beleforgatjuk a vajas keverékbe. A lisztbe vegyítjük a sütőport, és beleszitáljuk a tésztába. Sütőpapírral bélelt tepsibe (nagy gáztepsi) öntjük, és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 16-18 perc alatt megsütjük. Miután kihűlt, három egyenlő részre vágjuk, a lapokat megkenjük lekvárral, és egymásba rakjuk. A csokoládét megolvasztjuk, elkeverjük benne az olajat, ráöntjük a tésztára. A tetejét díszíthetjük csokoládéval, mandulával, mogyoróval. Kicsi kockákra darabolva tálaljuk.


Forrás: Nők lapja konyha 2011. március

Nincsenek megjegyzések: