hétfő, október 25, 2010

Egy délelőtt az óvodában









Egy hete meghívtak Karolina csoportjába közösen sütni, zöldséges ételeket készíteni. Mivel a csoportszobában voltunk, sokat gondolkodtam azon, mi az, amivel nem koszoljuk össze az egész szobát, ami leköti a gyerekeket, ami érdekelné őket, amit szívesen megkóstolnának, kipróbálnának. Volt pár ötletem, de egy részét elvetettem, mert sok időbe telt, vagy sok mindent kellett hozzá. Végül úgy döntöttem, készítünk kétféle zöldséges, gyümölcsös turmixot, sütünk gesztenyét és sütőtököt, céklás muffint, készítünk reszelt zöldségekbe mártott sajtgolyót. Utóbbit az utolsó pillanatban lefújtam, még szerencse, mert erre már végképp nem lett volna idő. A tököt itthon megsütöttem, melegen vittem be. Ez lett volna az egyik turmix alapja, de a nagy felfordulásban egyszerűen elfelejtkeztem róla, csak akkor került a szemem elé, amikor az ebédhez terítettünk. A diót ledaráltam, de egy kis tálba vittem be egészet is, amit meg is ettek. A céklát is lereszeltem, de azért vittem be azt is egészbe, hogy lássák milyen (volt aki sajnos nem ismeri) A nádcukorra is lecsaptak, lelkesen kóstolgatták. A gesztenyét nézegették, közben elmondtuk az összes verset, amit tanultak róla.

A gyerekek aranyosak voltak, a csoport nagyobbik része mindent meg akart kóstolni, ki akart próbálni, nagyon lelkesek voltak, állandóan kérdeztek. Az óvónők, a dajka a konyhai dolgozókkal pedig sokat segítettek, pakoltak, sütöttek, mosogattak.

Olívia lelkesen szaladgált, minden játékot megnézett, kipróbált, ismerkedett a gyerekkel, Karolina pedig azt ismételgette boldogan, hogy én az ő anyukája vagyok :)

A muffinok készítésénél volt egy kis kavarodás, ugyebár nem keverhettük olyan sok tálba a süteményt, és volt, aki megunta, hogy nem vehet részt mindenben, így inkább elment játszani. Mire a turmix elkészült, előkerült az összes gyerek pohárral a kezében, volt, aki többször is beállt a sorba. Persze olyan is volt, aki csak nézte, mi az a furcsaság a poharában.

Végül együtt ebédeltünk a csoporttal, ami nagyon aranyos gesztus volt, csak Olívia bírta már nehezen, mivel belenyúlt az alvásidejébe. Végigpróbálta az ágyakat (ebéd előtt kirakják őket), odament mindegyikhez, némelyikre fel is mászott.

A céklás muffint délutánra maradt, a fánk után (az volt a második) már nem adtunk oda a gyerekeknek, csak a megtalált sütőtököt osztottuk szét.
Szuper délelőtt volt, el is fáradtam rendesen. Ennyi gyerekhez nem vagyok hozzászokva, néha még az a hangzavar is sok, amit az én három lányom művel. Kicsit izgultam, hogy fogadnak majd a gyerekek, de kellemesen csalódtam.
Legközelebb megyek Belláék csoportjába, és a kicsikhez is. Várom nagyon, bár néhány dolgot másképp szeretnék csinálni.

Hoztam azért receptet is, mivel ez egy újabb variációja a céklás muffinnak.

Hozzávalók:

2 tojás
10 dkg nádcukor
10 dkg darált dió
10 dkg tönkölyliszt
3 ek kakaó
30 dkg reszelt cékla
1 citrom reszelt héja
1 tk sütőpor
1 tk szódabikarbóna
10 dkg reszelt étcsokoládé
1 cs aszalt szilva
10 dkg vaj kis darabokra vágva

A tojást habosra keverjük a cukorral, hozzáadjuk a vajat is, majd beleöntjük a többi hozzávalót, és alaposan összedolgozzuk. Papírokkal kibélelt muffinsütőbe rakjuk, és 180 fokon tűpróbáig sütjük.

Turmix:

1 nagy sárgarépa
1 alma
2 narancs
2 ek méz

Lereszeljük a répát és az almát, kifacsarjuk a narancsot. Hozzáadjuk a mézet és turmixoljuk


Ugyanehhez adhatunk még egy reszelt nyers célkát, persze akkor több narancslevet és mézet öntünk bele. Szórhatunk még bele fahéjat és vaníliarúd kikapart belsejét is.

A másik variáció sütötökből, sárgarépából, narancsléből és mézből készül. Nagyon finom és egészséges reggelire, vacsorára vagy csak úgy, napközben is.

Nincsenek megjegyzések: