vasárnap, január 17, 2010

Variációk pogácsára 3.



A középső lányomnak két nagy kedvence van: csokoládé és pogácsa. Ez a kettő jöhet reggel, délben, este, napközben, evés előtt, után, helyett, szóval bármikor.
A pogácsát újabban már nemcsak eszi, hanem süti is velem. Szereti szaggatni, tojással megkenni, sajttal megszórni, én pedig szeretem nézni, ahogy dolgozik lelkesen az apró kis kezeivel. Ahogy megsül az első tepsivel, az az első, hogy kis tányérba rakunk ki hűlni belőle. Alig várja, hogy megkóstolhassa, fújja, egyik kezéből rakja a másikba, nagyon aranyos.

Most egy túrósat sütöttem, vegyesen juhtúróval és tehéntúróval. Hasonlót már készítettem, csak más arányokkal. Lányoknak ízlett, férj szerint ez volt a legjobb az elmúlt hetekben, de nálam továbbra is a hagymás a díjnyertes.


Túrós pogácsa


Hozzávalók:
60 dkg liszt
2 dl tej
2 dkg élesztő
1 tk cukor
15 dkg juhtúró
15 dkg tehéntúró
1 ek só
15 dkg vaj
1 tojás + 1 a kenéshez
20 dkg sajt a tetejére

A langyos tejbe elkeverjük a cukrot és az élesztőt, felfuttatjuk. A lisztbe vegyítjuk a sót, elmorzsoljuk benne a lágy vajat, hozzáadjuk a túrót, a kissé felvert tojást, majd alaposan összekeverjük. Hűtőbe tesszük néhány órára. Majd kivesszük, szobahőmérsékleten pihentetjük kb. fél óráig. Nyújtjuk, szaggatjuk, formázzuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, megkenjük felvert tojással, és megszórjuk sajttal a tetejét. 180 fokra előmelegített sütőben megsütjük. Nekem 2,5 tepsivel lett ebből az adagból.

Nincsenek megjegyzések: