szombat, június 27, 2009

Rongyos lapóka



Előfordul, hogy csak átnézem a receptes újságokat, de éppen nincs időm a kiszemelt ételt elkészíteni, ezért félreteszem. Most is így jártam. Nagytakarításkor elkezdtem kiválogatni az újságokat, akkor akadtam rá egy kihajtott februári Príma Konyhára. Amikor ezt a képet megláttam, egy régi étel jutott eszembe, amit még nagymamám készített, és éppen illet a zöldbableves mellé, így gyorsan elkészítettem, mielőtt újra félretettem volna a lapot néhány hónapra. Nekem nem igazán sikerült olyan szép rongyosra, mint kellett volna, lehet, hogy spóroltam a zsírral, vagy nem egyenletesen kentem rá, nem tudom, de így is finom volt.
Mi édesen ettük, de mivel semleges íze van, igazából se nem sós, se nem édes, szerintem nagyon jól illik hozzá a fokhagymás tejföl is.

Rongyos lapóka

Hozzávalók:

50 dkg finomliszt

2 dkg élesztő

1,5 dl tej

1 kk cukor

késhegynyi szódabikarbóna

2 dl kefír

1 kk só

5 dkg zsír

A tejet meglangyosítjuk hozzáadjuk a cukrot és az élesztőt, felfuttatjuk. Egy másik tálba összekeverjük a lisztet, a sót és a szódabikarbónát, beleöntjük a kefírt, a felfuttatott élesztőt, jól összedolgozzuk, majd pihentetjük.

Amikor dupljára kelt, vékonyra kinyújtjuk, és megkenjük a zsír felével. Feltekerjük, majd 15 percig pihentetjük. Ezután összehajtogatjuk, újra vékonyra nyújtjuk, megkenjük a maradék zsírral, és ismét feltekerjük. Kb. 3 cm-es darabokra vágjuk, és egyenként kilapítjuk. 30 percig állni hagyjuk, majd forró olajban ropogósra sütjük.

Porcukorral megszórva, lekvárba mártogatva nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések: