szombat, június 27, 2009

Fűszeres zöldbableves



Zöldbabot kívántam, de nem hagyományos módon, savanyúan, tejfölösen, és mivel a palócleves sem jöhetett szóba a hús miatt, ideje volt egy kis újításnak. A Vidék Íze legújabb számában akadtam erre a receptre. Amikor először végigolvastam, eszembe jutott, kell-e ebbe ennyi fűszer, nem oltják-e ki egymást, és azon gondolkodtam, valamit talán el kellene hagynom. Kiszaladtam a cserepes fűszernövényeimhez, kiderült, mindenből van itthon, így végül beleraktam az összest, és nem bántam meg, egy finom, pikáns lett a végeredmény.


Fűszeres bableves
Hozzávalók:
fél kg zöldbab
2 sárgarépa
1 petrezselyem
2 gerezd fokhagyma
10 dkg füstölt szalonna
1 fej vöröshagyma
1/2 karalábé
1 szál zeller zöldje
1 csokor petrezselyem zöldje
1 evőkanál liszt
1 tk paprika
só, bors, majoranna
15 dkg natúr sajt
2 ek tejföl
1 kis csokor kapor
A szalonnát kis kockákra vágjuk, zsírjára sütjük. Hozzáadjuk a feldarabolt vöröshagymát és a zúzott fokhagymát. Beletesszük a megtisztított zöldségeket, a petrezselyem és zeller zöldet, fűszerezzük, vizet öntünk rá, és puhára főzzük. A lisztet, sajtot és a tejfölt kevés forró levessel összekeverjük, hozzáöntjük a leveshez. Belerakjuk a vágott kaprot, ha kell, utánafűszerezzük, és összemelegítjük.

Nincsenek megjegyzések: