szombat, november 29, 2008

Töltött zsömle



Régóta készülök töltött zsömlét készíteni, de végül mindig csak simán készítem, és utólag töltjük. Néhány napja elém került akciós áron a Kreatív konyha sorozat Pizza című kötete, és persze nem bírtam otthagyni. Ebben szerepelt egy változat, amit kis módosítással elkészítettem. Szerintem nagyon jó vacsorára, vagy vendégvárónak, esetleg utazáshoz szendvics helyett. Tölthetjük bármivel, kedvünk és ízlésünk szerint, én most maradtam egy zöldséges - sajtos változatnál. Legközelebb azért kipróbálom a húsosat is. Nekem kicsit langyosan ízlett a legjobban.

Töltött zsömle

Hozzávalók:
20 dkg tönkölyliszt
10 dkg finomliszt
15 dkg rétesliszt
2 dkg élesztő
2 dl langyos víz
1 csapott ek só
1 teáskanál cukor
5 dkg vaj
1 tojás
1 doboz natúr jughurt
1 kávéskanál házikenyér fűszerkeverék
Töltelékhez:
50 dkg gomba
1 csokor újhagyma
2 paradicsom
12 szelet mozzarella
5 dkg vaj
só, bors
friss bazsalikom
Az élesztőt felfuttatjuk kevés langyos vízben, majd az összes hozzávalót alaposan összegyúrjuk, letakarva duplájára kelesztjük

Amíg a tészta kel, elkészítjük a tölteléket. A gombát megtisztítjuk, daraboljuk, a hagymát apróra vágjuk. Kb. 3 dkg vajban megpároljuk a hagymát, hozzáadjuk a gombát is. Sóval, borssal fűszerezzük. Amikor a gomba megpuhult, levesszük a tűzről, és hozzáadunk egy csokor feldarabolt bazsalikomot.
A tésztát 12 részre osztjuk. MIndegyiket lapos korongokká alakítjuk, rárakunk egy szelet sajtot, ennek a felére következik a gomba, majd egy szelet paradicsom. Ráhajtjuk a sajt másik felét, és a tésztát gombóccá alakítjuk. Ha mindegyik elkészült, sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, olvasztott vajjal megkenjük a tetejét, és letakarva kb. 30 percig pihentetjük. Ezután egy kis lábasban vizet teszünk a sütő aljára, majd bekapcsoljuk 200 fokra. A felmelegített sütőben kb. 30 perc alatt megsütjük a zsömléket, majd még forrón lekenjük vízzel a tetejét.

Nincsenek megjegyzések: