szombat, november 29, 2008

Mézes - áfonyás sütemény





Vettem egy doboz áfonyát, de nem tudtam, milyen sütemény lesz belőle. Sőt, amikor kivettem a hűtőből azzal a szándékkal, hogy sütök belőle valamit, még akkor sem tudtam, mi lesz. Kiraktam az asztalra néhány alapanyagot, tojást, lisztet, cukrot, citromot, tejet, joghurtot, vajat, olajat, kakaót, majd nekiláttam. Volt, amit beleraktam, mást inkább kihagytam. Amikor kész lettem a tésztával, már csak egy kérdés maradt: milyen formában süssem? Az biztos volt, hogy ki szeretném próbálni az új szív alakú formát, de ahhoz túl sok sok volt a bekavart tészta. Mivel a forma 6 darabos, nem volt kedvem többször töltögetni, így maradt a püspökkenyérforma. Jó választás volt, mert így egyszerre befért a sütőbe kettő.
A végeredmény egy finom, puha, "karácsony illatú" sütemény, csak egy kis esztétikai hibája volt, sajnos szétrepedt a teteje. Van valakinek valamilyen ötlete, mitől?

Mézes - áfonyás sütemény

Hozzávalók:
30 dkg liszt
1/2 csomag sütőpor
4 tojás
10 dkg vaj
2 dl joghurt
15 dkg sötét barnacukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
1 ek méz
1 tk mézeskalács fűszerkeverék
1 citrom héja
áfonya

A puha vajat habosra kavarjuk a cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojást. Belekeverjük a joghurtot, a mézet, a citrom héját. A liszthez adjuk a sütőport és a fűszerkeveréket, majd beleszitáljuk a tésztába, jól összedolgozzuk. Kiolajozott formába öntjük, és megsütjük. A szív alakú sütőformában 180 fokon kb 18 percig sült, a másikban kb. 22 percig. Utóbbi esetben javaslom a tűpróbát!

Nincsenek megjegyzések: