szerda, november 26, 2008

Sajtos tekercs




Ottis
oldalán nézelődtem, amikor megakadt a szemem egy sörkorcsonyán. Jé, ezt én is ismerem! - hasított belém a felismerés, és elkezdtem kutakodni a régi receptek között. Nemsokára találtam egy kis papírt, rajta egyik főiskolás barátnőm anyukájának a feljegyzésével. Összehasonlítottam, és majdnem egyezett a két recept. Egy darabig csak ültem a cetlivel a kezemben, és nosztalgiáztam. Eszembe jutott a sok vasárnap, amikor alig vártuk, hogy minden barátnő megérkezzen, majd a hazai finomságokat kóstolgatva elmeséltük, kivel, mi történt a hétvégén. Sajnos később ezek elmaradtak, egyre többször fordult elő, hogy vasárnap helyett hérfő reggel tértünk vissza a kollégiumba, akkor pedig már rohanni kellett az előadásra.
Visszatérve a sajtos csigára, úgy döntöttem, ezt készítem a kókuszos minimuffin mellé az óvoda első adventi gyertyagyújtására. Hétfőn kicsit korábban keltem, és egy jó óra alatt megsütöttem egy adagot. Finom lett most is, csak nekem egy kicsit sótlan, legközelebb emelem a só mennyiségét, és füstölt sajttal készítem.

Sajtos tekercs

Hozzávalók:
25 dkg margarin
50 dkg liszt
1 tk sütőpor
1 tk só
1 tejföl
2 tojás
25 dkg margarin
20 dkg reszelt sajt
1 kk só

A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd három cipóra osztjuk. A sajtos lereszeljük, és hozzákeverjük a lágy margarinhoz, megsózzuk. A tésztát kinyújtjuk, rákenjük a töltelék harmadát, szorosan feltekerjük, és 1-1,5 cm-es szeletekre vágjuk. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk a tekercseket, és 180 fokon kb. 20 perc alatt megsütjük. Nekem két sütőlemezre fért el ez a mennyiség.

3 megjegyzés:

Gyöngyi írta...

Tekercsben még nem sütöttem, poginak, csíkoknak igen:)
A margarint 2-szer írtad.. fél kg kicsit sok lenne..

Cecile írta...

Gyöngyi, nem tévedés, azért írtam kétszer, mert 25 dkg kell a tésztához, és ugyanennyi a töltelékhez is.

Unknown írta...

Szia Cecile!

Mivel (megint) itthon vannak lánykáim, megcsináltam ezt a finomságot nekik uzsira!
Nagyon fincsi!