péntek, október 31, 2008

Tejbegríz




Tejbegríz - ez egy olyan étel, amit mindenki el tud készíteni. Egy dologra vigyázzunk csupán: a tej le ne égje. Ez nagyon jól megelőzhető azzal, ha a lábas kiöblítjük hideg vízzel (én nem töröljük!) mielőtt beleöntjük a tejet. Én régen nagyon egyszerűen készítettem, felforraltam a tejet, beleöntöttem a cukorral elkevert búzadarát, majd besűrítettem.
Tegnap vettem egy csomag bio búzadarát, és a hátoldalán találtam a következő javaslatot. Szerintem a barna cukortól és citromhéjtól sokkal finomabb, különlegesebb, ha lehet ilyet mondani a tejbegrízre.

Tejbegríz

Hozzávalók:
1 liter tej
6 evőkanál lágy barnacukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
5 dkg vaj
8 evőkanál búzadara
A tejet felforraljuk a vajjal, cukorral és citromhéjjal. Ezután beleöntjük a búzadarát, majd besűrítjük. A dara mennyiségével variálhatunk, természetesen ha hígabban szeretjük, kevesebbet öntünk bele. Ezután kedvünk szerint ízesítjük. Nekem két kedvencem van: a fahéjas (ezt sajnos csak én szeretem, de én nagyon) és a csokis. Ehhez a tál aljára reszeljük az étcsokoládét, arra öntjük a forró tejbegrízt, majd a tetejére is reszelünk, vagy megszórjuk kakaóval. Néha elcsábulok a gyümölcsös változatára, ehhez szerintem a leveses gyümölcsök a legfinomabbak. Ehetjük még lekvárral, pudinggal, keverhetünk bele kókuszt, mákot, diót, ízesíthetjük juharsziruppal, tényleg csak a fantázia szab határt.

Nincsenek megjegyzések: