péntek, október 31, 2008

Káposztás hús vagy valami hasonló



Nagyon szeretjük a férjemmel a káposztás húst, csak mind a ketten másképp elkészítve. A férjem a disznőöléseken készített zsírosabb, húsosabb változatát, amikor a káposzta a kevesebb benne. Ellenben én a zsírtalanabb, kicsit levesesebb változatáért vagyok oda, és elsősorban a káposztát eszem, húsból éppen csak. Elkészíteni is csak az utóbbit vagyok hajlandó, mivel a másik fajtából télen úgyis kapunk kóstolót.
Ez egy olyan étel, ami szerintem sertészsírból az igazi, olajjal más az íze. Mint a pörkölt, de ugyebár ennek is az az alapja, csak kevesebb hagymát használunk hozzá.

Káposztás hús

Hozzávalók:

1 kg sertéscomb

2 kg savanyú káposzta

1 fej vöröshagyma

paprika, só, bors

zsír

A zsírban üvegesre párolom a hagymát, hozzáadom a felkockázott combot, fehéredésig sütöm, megszórom paprikával, majd felöntöm vízzel (kicsivel többet öntök, mint a hagyományos pörköltnél). Sóval, borssal fűszerezem, szerintem más nem hiányzik belőle. Amikor a hús félig megpuhult, hozzáadom a megmosott, lecsöpögtett káposztát, és készre főzöm.


Nincsenek megjegyzések: