szombat, október 18, 2008

Könyvajánló


Egy régebbi bejegyzésemben már említettem, mennyire szeretem a Stahl Könyvtára sorozat gasztroregényeit. Alig várom, hogy újabb részei jelenjenek meg. Sikerült két újabb könyvet beszerezni, ezekből a fenti képen lévő Monszun - naplót két nap alatt elolvatam, annyira érdekes volt ("köszönet" a magyar egészségügynek, a sok várakozás is elősegítte ezt, amin most kivételesen nem mérgelődtem, mert annyira lekötött a könyv, hogy nem nagyon néztem az órámra).
Az indiai ételeket kedvelőknek különösen ajánlom, sok receptet közöl részletesen. A receptek mellett bepillantást nyerhetünk az indiai emberek életébe, gondolkodámódjába, ünnepeikbe.
A történet főszerepője Shoba, aki a dél-indiai Madras városban nevelkedik egy népes hindu családban, ahol a házasságok az asztrológia segítségével köttetnek. Betekintést nyerhetünk a család mindnenapi életébe, és persze éppúgy kihagyhatatlan Raju, a tejesember, aki a feleségéről nevezi el a teheneit, vagy Chinnapan, a vasalónő, mint a ghí, a kurkuma vagy a friss mangó.
Shoba megszegi a családi szokásokat azzal, hogy 3 év helyi egyetem után Amerikába utazik, ahol beleszeret a művészetbe. Végül hazatér Indiába, férjhez megy, majd férjével újra kiköltöznek.
" A Monszunnapló egy modern nő vallomása a hagyományok és a család megtartó erejéről. Olyan, akár egy jó curry: pikánsan csípős, és mégis kényeztetően otthonos."

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon jó ez a könyv, én is gyorsan elolvastam. Nagyon szeretem az indiai konyhát és ez a könyv csak még nagyobb kedvet csinált hozzá.

A booklinetól épp ma hoztam el egy antikvár példányként kapható könyvet a témában: Egyedi Péter: A vegetáriánus főzés örömei - 200 indiai recept a címe. Nagyon szimpatikus kis kötet, remek receptekkel - édességekkel is :-)
Nézz utána, ha esetleg érdekel.

Most fog megjelenni a Stahl könyvtárának új gasztroregénye, már elő is jegyezhető a booklinenál. Jó olvasást!

O.

Gabriella írta...

Köszönöm ezt az ajánlást. Már egy ideje forrik bennem az elhatározás, hogy elolvasok egy gasztroregényt. Eddig még valahogy nem került sor rá. Most viszont abszolút meggyöztél, hogy minnél elöbb sort kerítsek rá.
Üdv, Gabriella

Cecile írta...

Szia Sajtkukac! Köszi az ajánlást!
Az utolsó falat című könyvre gondolsz? Most éppen azt olvasom. Tetszik ez is, csak hiányolom a pontos recepteket, viszont sok érdekességet árulnak el a főzőműsorokról.

Szia Gabriella!
Én nagyon szeretem a gasztroregényeket, csak ajánlani tudom. A Stahl KÖnyvtárában megjelent köteteket különösen kedvelem. A Monszun-napló szerintem jó kezdést. Ha elolvastad, írd meg, hogy tetszett, kiváncsi vagyok rá!