péntek, szeptember 26, 2008










Néhány hónapja említettem, hogy a Fandangóban voltunk vacsorázni, ahol csodás póréhagyma levest ettünk. Azóta is vágytam arra az ízre, saját készítésű cipóban. Bevallom, eddig én még semmilyen hagymalevest nem főztem, mindig csak máshol ettem. Elovastam néhány receptet, de mindegyikben volt valami, amit másképp gondoltam, így a sokféléből összehoztam egyet. Nekem nagyon ízlett, bár be kellett látnom, az éttermitől különbözött néhány dologban. A legfeltűnőbb az volt, hogy turmixolás előtt elfelejtettem kivenni néhány hagymát, amit utólag ugyebár nem lehet pótolni. Ezenkívül hígabb lett az állaga, amit próbáltam több sajttal besűríteni, de ugyebár ez nem ilyen egyszerűen működik. Egy dolog vigasztalt csak: a cipó tökéletesre sikerült.



Póréhagyma leves


Hozzávalók:

1 nagy póréhagyma

2 szál újhagyma

2 közepes krumpli

1 darab sárgarépa

5 dkg vaj

2 dl tejszín

só, bors, szerecsendió

tálaláskor sajt


A vajon megpároltam a felszeletelt hagymát, majd hozzáadtam a krumplit, sárgarépát, fűszereket, felöntöttem kb. 1 liter húslevessel. Miután a zöldségek megpuhultak, beleöntöttem a tejszínt, felfőztem, kicsit hűlni hagytam, és összeturmixoltam. Tálaláskor sajtot szórtam rá.



Cipó


Hozzávalók:

30 dkg finomliszt

10 dkg grahamliszt

10 dkg rétesliszt

2 dkg élesztő

2,5 dl víz

5 dkg lágy vaj

1 pohár tejföl

1 evőkanál só

1 kávékanál cukor

kenéshez olaj


A vízben felfuttatam az élesztőt (cukrot belekevertem). Összekevertem a liszteket, a vajat, a tejfölt, a sót, a cukrot, hólyagosra dagasztottam, majd duplájára kelesztettem. Három kicsi lábast kiolajoztam, a tésztát szétosztottam, és midegyikbe raktam egy darabot. Ezután még további 30 percig kelesztettem. A sütöt 180 fokra melegítettem, az aljába raktam egy vízzel teli tepsit. A cipókat bekentem olajjal, majd légkeverésen készre sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: