kedd, szeptember 16, 2008

Gazdag lencseleves


A lencselevest nagyon sokáig kihagytam az életemből, úgy is fogalmazhatnék, az elmúlt 30 évben nem igazán lehetett rávenni, hogy megkóstoljam. Idén január elsején viszont úgy döntöttem, nem hagyhatom ki eme szerencsét hozó, gazdagságot ígérő étket, így főztem egy adagot. Annyira finomra sikerült, hogy azóta már többször megismételtem. Nyáron kicsit elfelejtkeztem róla, de ahogy beköszöntött újra a hideg, ismét felvettem az étlapra. Ma sütöttem hozzá egy kis olívás - túrós bagettet is, ami a levessel párosítva annyira megtelített minket, hogy másodikra már nem is volt szükség.
Gazdag lencseleves
Hozzávalók:
Kb. 20 dkg lencse
2 szál sárgarépa
1 szál petrezselyem
3 db burgonya
15 dkg füstölt, főtt tarja
1 doboz tejföl
2 evőkanál liszt
1 evőkanál mustár
3 egész babérlevél
só, bors, paprika (kb. fél ek), Róna ételízesítő (szárított zöldségek só nélkül)
1 kisebb fej vöröshagyma
4-5 evőkanál olaj
A lencsét egy éjszakára vízbe áztattam. Az olajban üvegesre pároltam az apróra vágott hagymát, hozzáadtam a felkockázott tarját, a lencsét, megszórtam paprikával, és felöntöttem vízzel. A babérlevelet és a mustárt belekevertem. Amikor a lencse félig megfőtt, hozzáadtam a felkockázott zöldségeket, fűszereztem, és készre főztem. A lisztet elvekevertem a tejföllel, néhány kanál levessel vegyítettem, beleöntöttem a levesbe, és felfőztem.

Nincsenek megjegyzések: