hétfő, szeptember 15, 2008

Alufóliában sült



Batyus zöldséges csirkemell

Régóta nézegetem ezt a sütési módot, de sajnos eddig nem próbáltam ki. Azért sajnos, mert nagyon egyszerű és egészséges. Mindössze egy kis alufólia, csirkehús, és zöldség kell hozzá, na meg persze egy meleg sütő, és egy óra múlva ehetjük is a könnyű ebédünket vagy vacsoránkat. Először gondolkodtam rajta, hogy az alufóliát bekenem egy kis olívaolajjal, de végül kihagytam, nem is hiányzott, nélküle is puhára párolódott a hús és a sok zöldség.

Azt hiszem, ezt a sütési módot nem szabad elfelejtenem, ha néhány hónap múlva visszaállok dolgozni, biztosan gyakran alkalmazom. Reggel gyorsan elkészítem a kis batyukat, és este, ha hazaérünk, megsütöm. Nem kell külön körettel készülni, egyben megsül minden, és az az egy biztos, hogy nem fekszi meg a gyomrunkat.

Pontos receptet nem is mellékelnék, mindenkinek a fantáziájára és az ízlésére bízom, mit tesz a batyuba. Én a képen látható csirkehúst (2 csirkemellet vágtam ketté) megkentem tejföllel (1 dl körül), amiben elkevertem 2 gerezd összetört fokhagymát. Erre rétegeztem a cukkinit, gombát, paprikát és sárgarépát. Ja, a fűszerkeveréket majdnem elfelejtettem: só, bors, paprika, rozmaring, majoranna, oreganó, mindenből egy kicsi. Ezzel szórtam meg a húst és a zöldségeket is.

Nincsenek megjegyzések: