vasárnap, augusztus 31, 2008



A padlizsánkrém megosztja az embereket: vagy nagyon szereti valaki, vagy utálja. Én az előbbiek táborát erősítem, egyszerűen nem tudok neki ellenállni. Tegnap kicsit félve készítettem a vendégeknek előételnek, a biztonság kedvéért más is került mellé, de félelmem nem igazolódott be, ízlett nekik.


A padlizsánkrémnek nagyon sok elkészítési módja ismert, mondhatnánk rá, "ahány ház, annyi szokás"'. Az ízesítéshez nem írnék pontos adatokat, mindenkinek azt javaslom, folyamatosan kóstolja elkészítés közben. (Érdemes dupla adaggal kezdeni, mert kóstolgatás közben elfogy minimum a fele.)


Az elkészítéssel is érdemes variálni. Valaki nem tesz bele majonézt, csak olajat, hagymát, sót és borsot. Mások a hagymát üvegesre párolják, úgy keverik a padlizsánba. Valaki paradicsomot tesz bele. A turmixolással kapcsolatban is megoszlanak a vélemények, én személy szerint csinálom, simára keverve jobban szeretem, mint darabosan.


Végül álljon itt a fenti képen lévő krém receptje:



Padlizsánkrém


Hozzávalók:


kb. 40 dkg padlizsán


1 ek majonéz


fél ek mustár


só, bors


olívaolaj


1 fej lilahagyma


2 gerezd fokhagyma


A padlizsánt villával megszúrkálom, és sütőben puhára megsütöm. Ez min. 1-1,5 óra. Ezután lehúzom a héját, összetöröm, hozzáadom az áttört vagy lereszelt fokhagymát, a feldarabolt lilahagymát, mustárt, majonézt, kevés sót, borsot, belecsorgatok kevés olajat, és botmixerrel összeturmixolom. Ezután indul a kóstolgatás. Érdemes tálalás előtt lehűteni, mert úgy finom igazán. Kenhetjük pirítós kenyérre, de mártogathatunk bele feldarabolt zöldségeket is.

Nincsenek megjegyzések: