csütörtök, augusztus 07, 2008










Néhány napja olvastam a Macikonyhában a töltött padlizsánról. Sajnos az én képeim a nyomába sem érnek az ő csodálatos fotóinak, az íze viszont a látszat ellenére kiváló. Egy kicsit változtattam a recepten, így nekem túl sok lett a töltelék, amit gyorsan feldolgoztam, de erről majd írok a következő kommentben.
Én így készítettem:
Hozzávalók:
0,5 kg darált sertéscomb (30 deka bőven elég volt a padlizsánba)
3 duci padlizsán (kb 1 kg)
2 ek sűrített paradicsom
2 gerezd fokhagyma
1 kis fej vöröshagyma
3 ek olaj
só, bors, piros paprika, petrezselyemzöld
5 dkg sajt reszelve
A padlizsánokat megmostam, végüktől megszabadítottam őket, villával alaposan megszúrkáltam, majd közepesen meleg sütőben megsütöttem. Sülés közben megfordítottam, és kevés vizet öntöttem alá. Az olajban a feldarabolt hagymákat üvegesre pároltam, majd hozzáadtam a húst, megfűszereztem, és megpirítottam. Végül hozzáadtam a paradicsompürét és a petrezsemzöldet, majd összefőztem. A padlizsánok tetejét levágtam, húsát kivájtam, és hozzáadtam a húshoz. Megtöltöttem a padlizsánt, tetejére paradicsom szeleteltem, reszelt sajtot szórtam, és néhány percre még viszatettem a sütőbe.
A gyerekek kedvéért párolt rizzsel tálaltam, de szerintem köret nélkül az igazi.

Nincsenek megjegyzések: