csütörtök, augusztus 07, 2008

Nagyon szeretem a szilvát. Minden évben alig várom, hogy érjen. Augusztus elejétől figyelem a piacon, lesem, hátha ráakadok egy jó kis érett gyümölcsre. Egy hete már nem bírtam ellenállni, és kóstolás nélkül bevásároltam belőle. Bánatomra csak itthon derült ki, mennyire savanyú. Azért egy finom pitébe feldolgozva elfogyott. Ezen a héten már kóstolás után vettem, így végre élvezhetem az igazi ízét. Ezt a receptet őrzöm egy ideje, most teljesen véletlenül akadtam rá a jegyzetek rendezése közben, és nem bántam meg, hogy a szokásos pudingos gyümölcsleveseimet felcseréltem vele.

Fűszeres szilvaleves

Hozzávalók:

0,5 kg szilva

2 dl tejszín

1 dl tej

1 ek liszt

1 cs bourbon vaníliás cukor

3 ek cukor

1 dl száraz vörösbor (én Egri Bikavért használtam)

2 rúd fahéj

6 szem szegfűszeg

csipet só

Fél liter vízben felfőztem a fahéjat, a szegfűszeget és a bort, majd állni hagytam. A szilvát összedaraboltam, majd 1 liter vízben a cukrokkal és a csipet sóval felfőztem. Beleszűrtem a fűszeres vizet. A tejet a tejszínnel és a liszttel csomómentesre kevertem, a szilvaléből kevertem hozzá egy keveset, majd beleöntöttem a levesbe, és összefőztem.

Nincsenek megjegyzések: