szerda, augusztus 27, 2008


A fasírt a család egyik nagy kedvence, különösen akkor, ha pici golyókba sütöm ki. Ilyenkor a család egész délután rájár, és általában mire nekem is eszembe jut, hogy enni kellene még belőle, már csak az üres tálat találom a hűtőben. Vendégeknek is szívesen készítem, mivel általában ezt mindenki szereti. Elég sok fajtáját sütöttem már: zöldségesen rúdba, muffinsütőben szalonnába tekerve, uborkával töltve, a hagyományos módon tojással töltve, és még jó néhány módon. Már egy ideje ott árválkodott a kecskesajt a hűtőben (valószínűleg valamihez vettem, de sajnos előfordul néha, hogy bevásárolok egy ételhez, viszont idő híján nem készítem el, majd azt is elfelejtem, mit is akartam eredetileg készíteni), így gondoltam, beletöltöm a fasírtba, el biztos nem rontja. Igazam lett, adott neki egy finom, különleges ízt.

Kecskesajtos húsgolyók
Hozzávalók:
60 dkg darált sertéscomb
2 tojás
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
só, bors, majoranna ízlés szerint
fél ek paprika
10 dkg kecskesajt
zsemlemorzsa
olaj a sütéshez
A juhsajtot felkockázom. A tojást habosra kavarom a fűszerekkel, hozzáadom a fokhagymanyomón áttört fok- és vöröshagymát. Belekeverem a húst, jól összedolgozom, majd beleszórok annyi zsemlemorzsát, hogy gombócokat tudjak belőle készíteni. (kb. 10-15 dkg, függ a tojások nagyságától) Egy adag húst a tenyerembe ellapítok, közepébe helyezek egy darab juhsajtot, majd golyóvá formálom. Bő olajban pirosra sütöm.

Nincsenek megjegyzések: