csütörtök, augusztus 21, 2008


Bizonyára minden gyakorló háziasszonynak van a tarsolyában minimum egy kelt tésztához való recept. Nekem is van, több is. Sokat kisérleteztem, de egyik sem volt az igazi. Ezt a receptet a nlc fórumán olvastam, kipróbáltam, és kiütéssel győzött a többiek felett. Azóta ezt használom kalácshoz, buktához, kakaós csigához, aranygaluskához, és még egyszer sem csalódtam benne, mindig finom, puha volt, másnapra sem száradt ki.

Túrós batyu


Hozzávalók:
Tésztához:
50 dkg liszt
2 tojássárgája
8 dkg vaj
2 dkg élesztő
3dl tej
8 dkg porcukor
1 kk
1 cs bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja

Töltelékhez:
50 dkg túró
2 tojássárgája
3 ek cukor
1 cs bourbon vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tk fahéj
fél marék mazsola

Az élesztőt felfuttatjuk 1 dl tejben, majd összegyúrjuk az összes hozzávalót, duplájára kelesztjük. A töltelék hozzávalóit alaposan összekeverjük. A megkelt tésztát kinyújtjuk, kis négyzetekre vágjuk. A közepébe helyezzük a túrós keveréket, majd a széleit megkenjük felvert tojással, összehajtjuk. A tetejét is megkenjük tojással, és 170 fokon megsütjük.


Nincsenek megjegyzések: