szerda, július 23, 2008




Évekig zöldségeken és tejterméken éltem. A mai eszemmel nem tudom, hogy bírtam ki közel hat évet, mit ettem nap mint nap. Arra viszont jól emlékekszem, hogy nagyon gyakran készítettünk rántott sajtot. Ennek a továbbfejlesztett változata a pásztorsajt. Kicsit nehézkes az elkészítése, mint minden rántott sajtnak, nekem sem sikerül mindig, előfordul, hogy kifolyik belőle a sajt, hiába készítem egyformán. Köretnek régen és most is egyedül sült burgonyát tudok hozzá elképzelni, nekem csak így teljes az íze.
Pásztorsajt
Hozzávalók:
20 dkg gomba
4 szelet sonka
8 szelet kemény sajt
3 tojás
liszt, zsemlemorzsa
olaj
A gombát megtisztítjuk, és kevés olajban puhára pároljuk, sózzuk borsozzuk. Egy szelet sajtra ráhelyezünk egy szelet sonkát, gombát, ráhajtjuk a sonkát, majd újra sajt következik. Ha a sajt szélét megkenjük kevés tojásfehérjével vagy tejföllel, jobban összeragad. Majd bepanírozzuk, mégpedig úgy, hogy kétszer forgatjuk a lisztbe és tojásba. Nagyon forró olajban kisütjük.
A másik képen bazsalikomos rántott mozarella van. Az íze nagyon finom volt, csak sajnos eléggé kifolyt belőle a sajt.

2 megjegyzés:

Ottis írta...

Hú ezek a receptek nagyon jók, és a képek is, azt sem tudom melyik tetszik jobban :-)

Cecile írta...

Köszi szépen!