szerda, július 23, 2008


Ez életem első, de úgy érzem, nem utolsó fagyija. Családunk legkisebb tagja eme jeges élvezet rajongójává vált, így szeretnék minél több ízűt kipróbálni. A blogok között találtam sok finomat, le is mentettem néhányat, várom hozzá a jó időt. Ezt a receptet a Príma Konyhában találtam, és kivételesen nem tértem el a recept leírásától, nem mertem kockáztatni, elvégre még soha nem csináltam fagyit.
Fehércsokoládé - fagylalt forró mézes meggyel
Hozzávalók:
4 tojássárgája
4 ek cukor
2,5 tejszín
2,5 dl tej
15 dkg fehércsokoládé
1 cs Bourbon vaníliás cukor
2 ek méz
fél dl víz
30 dkg meggy
A tojássárgáját fehéredésik keverjük a cukorral, majd 1 dl tejszínnel összedolgozzuk. A maradék tejszínt a tejjel és a feldarabolt csokival összemelegítjük, majd nagyon lassan belecsorgatjuk a tojássárgájába. Visszatesszük a tűzre, kicsit besűrítjük, de főzzük össze. Ezután kihűtjük, és betesszük a fagyasztóba (vagy a fagyigépbe). Töbsször megkeverjük.
A mártáshoz a mézet összefőzzük a vízzel, az sem baj, ha karamellizálódik egy kicsit. Belekeverjük a meggyet, és néhány percig főzzük együtt.

Nincsenek megjegyzések: