szerda, július 23, 2008



Ma folytattam a saláták készítését. Mivel tegnap kaptam hozzá kicsi csillagtököt, kipróbáltam egy érdekességet. Én eddig csak a csillagtök és a patisszon kifejezést ismertem, de azt olvastam, egyes helyeken püspökkalapnak hívják. Érdekes kifejezés, de nekem akkor is a csillagtök tetszik a legjobban, olyan szép, dallamos.

Csillagtöksaláta

A csillagtök kalapját levágtam, a belsejét kivájtam, összekockáztam, és pár percig forraltam, majd leszűrtem. A gombát (kb 20 dkg) megtisztítottam, felszeleteltem, és kevés olajon megpároltam, sóztam, borsoztam. 1 nagy nyári almát és kb 10 dkg sajtot (trappista) felkockáztam. Rászórtam egy kevés medvehagymát. Egy fél citrom levét kikevertem két kanál mustárral, 5 ek olívaolajjal, sóval, borssal, és összedolgoztam a salátával. Megtöltöttem a két kis csillagtököt, majd megszórtam fenyőmaggal. Túrós bagettel tálaltam.

Nincsenek megjegyzések: