szombat, július 26, 2008



Én nem nagyon rajongok érte - a családom viszont annál jobban szereti, így időközönként felkerül az étlapra. Régebben mindig főtt krumplival készítettem, amit rendszeresen túlfőztem, ezért nem sikerült szépen szeletelni. Egy ideje viszont nyersen szeletelem a kumplit, ezért jóval hosszabb idő alatt készül de megéri. Tegnap találtam egy új receptet, mely szerint a tejfölbe tojássárgáját kell keverni, és füstölt szalonnát szórni a kolbászra, így kipróbáltam ezt a verziót, és messze ütötte az eddigieket.

Rakott krumpli - másképp

A krumplit (kb. 1,5 kg) nyersen felszeleteltem. A kolbászt (egy hosszú szál, kb. 30 dkg) felkarikáztam. A füstölt szalonnát (lehetett kb. 10 dkg) felkockáztam. A tojásokat (8 db) megfőztem, majd felszeleteltem. Fél liter tejfölben elkevertem 2 tojássárgáját. A szokásos módon rétegeztem: kivajazott jénai, krumpli, só, bors, tejföl, tojás, kolbász és szalonna, tetején krumpli. 180 fokon kb. másfél óra alatt megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: