szombat, július 26, 2008





A sok szederből bőven jutott egy sütire is. Tegnap este végre rászántam magam egy jó kis sütőtál vásárlására, és persze, nem bírtam ki, hogy ne ebbe készítsek valamit. Egy pitefélét hoztam össze, a tésztája "mindenből egy kicsit" alapon készült, és annyira finom lett, hogy azonnal le is jegyeztem a hozzávalókat.

Szedrespite

Hozzávalók:

20 dkg vaj

5 dkg porcukor

20 dkg barnacukor

1 cs Bourbon vaníliás cukor

6 tojás

1 csipet só

20 dkg liszt

fél cs. sütőpor

1 citrom reszelt héja

1 csipet fahéj

2,5 dl tej

20 dkg szeder

Amíg a tojásfehérjéket a cukorral és sóval keményre verte a gép, a puha vajat habosra kevertem a porcukorral, hozzáadtam a tojássárgáját, majd a lisztet, amelyben előtte elkevertem a sütőport, citromhéjat és a fahéjat. Végül lazítottam rajta a tejjel, és óvatosan beleforgattam a tojásfehérjét. A sütőtálat kivajaztam, beleöntöttem a tésztát, és kb 20 dkg szedret szórtam a tetejére. 180 fokos sütőben sütőttem kb. 40-45 percet pontosan sajnos nem tudom, csak atűpróbát tudom ajánlani).

Íze kiváló, viszont ez a mennyiség túl sok egy 28 cm-es sütőtálba (kifolyt a tálból, de ezt gondolhattam volna, amikor megláttam, milyen csordultig lett a szeder után), így legközelebb vagy lecsökkentem arányosan a hozzávalókat, vagy egy közepes méretű tepsiben sütöm.

A szedret bele kellett volna forgatni egy kis darált kekszbe vagy zsemlemorzsába, hogy ne szálljon le a tál aljára. Eszembe ötlött, hogy megfordítom a tésztát, de féltem, hogy nem jön ki egészben, így inkább bennehagytam.

Nincsenek megjegyzések: