péntek, január 25, 2008















Zsemle /Sziszi



Hozzávalók:


3 dl tej


50 dkg liszt


1 csomag száraz élesztő


1,5 teaskanal só


1,5 teáskanál cukor


1 tojás


"A hozzávalókat felsorolás szerint tettem a kenyérsütő gépbe (élesztőt a liszt közepébe kell tenni, aztán betemetni), majd elindítottam a dagasztó programot (nálam 2 óra 20 perc), de ha nincs géped, az sem gond, akkor a hozzávalókat osszegyúrod (liszt, cukros tejben felfuttatott élesztő, só, tojás, majd langyos helyen kelni hagyod (jó duplájára kell keleszteni). Ha kész, a tésztát lisztezett gyúródeszkára borítod, elfelezed, megint elfelezed és megint, így nagyjából egyenletes tésztamennyiséget kapsz. A kis darab tésztákból gömböt formálsz a kezeddel, többször átforgatod a kezed élevel (remélem, érthetően írom), majd sütőpapírral borított tepsibe rakod, tojással lekened és betolod a sütőbe Én légkeverésesben 160 fokon sütöttem kb. fél órát (amikor szép piros az alja és a teteje is, akkor van kész). A kész zsemléket még forrón egy ecsettel lekened vízzel (gyors mozdulatokkal), és hagyod kihűlni A tetejére egyébkent bármit rakhatsz, sajt, kömény, nagyszemű só, lenmag, szezámmag, napraforgómag, tökmag, ízles szerint."
Ez az a recept, amit kaptam. Én kézzel dagasztottam, a tetejére szezámmagot szórtam.

Nincsenek megjegyzések: