csütörtök, április 05, 2012

Fokhagymás-mustáros szűzérmék


A szűzérme a legfinomabb disznóhús. Nekem legalábbis a kedvencem. Gyorsan elkészül,ezer módon variálható. Süthető egybe, érmékre darabolva, serpenyőben, sütőben. Eredetileg csak simán, kis sóval, borssal, fokhagymával akartam megsütni, végül felturbóztam némi tejszínnel és mustárral, hátha a gyerekek így jobban megeszik.

Hozzávalók:
1 darab szűzérme
1 fej fokhagyma
só, bors, pici pirospaprika, borsikafű
zsír a sütéshez
1 ek mustát
1,5 dl tejszín

A szűzérméket  kb. 1 centis darabokra vágtam, majd az összekervert fűszerekkel beszórtam. Mivel eredetileg hagyományos fokhagymás húsnak indult, ami nálam zsírral készül, így abban pirítottam meg az érmék mindkét oldalát. A fokhagymát késsel kissé ellapítottam, a hús mellé szórtam. Öntöttem rá egy kis vizet, fedő alatt puhára pároltam. Ezután a húst kivettem a serpenyőből, és beleöntöttem a mustárral elkevert tejszínt, felfőztem. A mártást összeturmixoltam. Nekem jobban bejön, ha egynemű, és nem darabban vannak benne a fokhagymák. Végül visszaraktam a húst, majd az egészet összefőztem.

Nincsenek megjegyzések: