hétfő, október 24, 2011

Saláta

Mióta mind a három csaj intézményben eszik délben, kicsit lazábban vesszük az ebédet. Különösen azóta, mióta tudatosult bennem, néhány hét múlva osztálytalálkozó, és én nem igazán hasonlítok a 15 évvel ezelőtti önmagamhoz. Na jó, nem szeretnék újra 48 kiló lenni, de azért néhány kiló mínusszal kiegyeznék. Ennek reményében egyre gyakrabban saláta az ebéd vagy a vacsora.


Az első variáció roppant egyszerű. Egy pici vajat megolvasztottam a serpenyőben, és megsütöttem benne a mangót, majd hozzákevertem egy teáskanál balzsamecetet. Egy marék rukolát a tányérra raktam, belekevertem 2 szelet felcsíkozott pármai sonkát, a mangót, végül megszórtam egy fél gránátalma magjával egy levével.




A másik variáció picit időigényesebb. A megmosott rukolához kevertem felcsíkozott pármai sonkát és félbevágott koktélparadicsomot. A rozskenyeret megpirítottam, vékonyan megvajaztam. A kecskesajtot felszeleteltem, forró olívaolajban hirtelen megsütöttem, és a kenyérre raktam. A füget bemetszettem, meglocsoltam kevés balzsamecettel, amiből öntöttem egy kicsit a salátára is.

Laktató, de könnyű ebéd vagy vacsora.


Nincsenek megjegyzések: