szerda, október 19, 2011

Füge, füge, füge...



Imádom a fügét, csak mint a legtöbb jó dologhoz, vidéken alig lehet hozzájutni, legalábbis a zöldségesnél nincs. Nagyobb bevásárlóközpontokba néha szembejön velem, csak sajnos sokszor már nem valami jó állapotban. Ezt a néhány darabot is az utolsó pillanatban mentettem meg, már nagyon puhák voltak, és finom édesek.

Egy részét feláldoztam a tejberizsbe. Receptet nem írok hozzá, ez inkább csak egy kis ötlet.

Fahéjjal és vaníliával főztem tejberizst. A füge belsejét kikapartam, majd összekevertem kevés narancsvirágmézzel, egy pici narancsvirágvízzel és kardamommal, majd a rizsre öntöttem. Különlegessé tette, bár a gyerekek maradtak a jó öreg kakaós változatnál. Nem is értem, miért...


A maradék három darabot pedig belesütöttem egy egyszerű csokis sütibe, bár ez a képeken nem látszik, pedig ott lapul benne puhán, krémesen.

Ezt bezzeg nem tolták félre a lányok, eszükbe sem jutott a fügét kiszedni belőle, ették azzal együtt.


Hozzávalók:

10 dkg vaj

5 dkg csokoládé

1 tojás

10 dkg nádcukor

1 ek kakaó

2 ek rum

12 dkg liszt

A vajat megolvasztjuk a csokoládéval, hozzákeverjük a többi hozzávalót. Kivajazott tálba rakjuk a fügét, majd leöntjük a tésztával.

Én gőzben sütöttem. Ezt azzal helyettesíthetjük, ha a tálkákat vagy a kisebb tepsit egy nagyobb tepsibe rakjuk, és vizet öntünk alá.

180 fokon készre sütjük. A közepe finom krémes marad, hasonlóan a csokiszufléhoz.

Langyosan a legfinomabb!

Nincsenek megjegyzések: