szerda, szeptember 14, 2011

Fűszeres pogácsa - Bezermeni Vígasságok

Az elmúlt hetekben képzeletben számtalan posztot megírtam, de egyszer sem értem ide. Most is vár egy halom vasalnivaló, válogatni kellene a gyerekruhákat, a pénteki vendégeknek elkészíteni citromfűből a szörpöt, ideje lenne a kertben is összepakolni a játékokat, és még sorolhatnám. Viszont az elmúlt napokban annyian kérdezték a szombati fűszerbemutató és kóstoló receptjeit, hogy legalább azokat megpróbálom feltölteni.



A II. Bezermeni Vígasságokra fűszerbemutatóval készültünk, de semmi esélyünk sem volt túlharsogni a fellépő együtteseket, így maradt a vásár és kóstoló. A bemutatót viszont nem adjuk fel, vasárnap megtartjuk a kertészetben.



Nagyon jó érzés volt látni, ahogy rácsodálkoztak a fiatalok és idősebbek a citromfű- és mentaszörpre. A levendulás süteménynél kicsit már jobban kitágultak a pupillák. Volt aki szerényen megjegyezte, a levendulát ő csak illatosítónak használja...



A rozmaringos grissini fűszeres paradicsomos mártogatóval a gyerekek nagy kedvence lett.



Fotózásra nem igazán volt idő, egyedül a pogácsa került lencsevégre egyetlen szerencsétlen fotó erejéig. A levendulás sütiket eldugtam a pult alá, de mire észrevettem, egy sem maradt. Egyelőre maradnak a receptek, képek később!

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
2,5 dl házi aludttej
1 kk cukor
1 csapott ek só
néhány ek tej
2 tojássárgája
25 dkg vaj
1 fej lilahagyma
egy - egy csipetnyi petrezselyem, rozmaring, bazsalikom, metélőhagyma
15 dkg sajt
1 tojás a kenéshez




A langyos tejbe elkeverjük a cukrot és az élesztőt. A lisztbe vegyítjük a sót, belemorzsoljuk a vajat. Hozzáöntjük az aludttejet és a tojássárgáját. Összekeverjük, dagasztjuk, majd letakarva duplájára kelesztjük. Lisztezett deszkán kinyújtjuk. Megszórjuk a fűszerekkel, ráreszeljük a sajt felét. Összehajtogatjuk (két szélső oldalát, majd alulról fölfelé is), újra kinyújtjuk. Szaggatjuk, megkenjük felvert tojással, megszórjuk reszelt sajttal. 190 fokra előmelegített sütőben készre sütjük.


Tegnap vendégeink voltak a kertészetben. Újra megsütöttem a pogácsát azzal a különbséggel, hogy a tésztára nem reszelt sajtot szórtam, hanem natúr sajtkrémet kentem. Még finomabb, puhább lett a tészta.






Nincsenek megjegyzések: