vasárnap, március 06, 2011

Hagymalekváros - sajtos karaj


A Nők lapja konyha legújabb számában meglepően sok a jó recept. Pontosabban sok az olyan recept, amit szívesen kipróbálnék. Ez is abból van. Nem túl bonyolult, inkább csak a hagyma lekvár miatt időigényes, az íze viszont kárpótol mindenért.
Én a cukor mennyiségét csökkentettem, a receptben megjelölt 10 dkg kicsit soknak látszott.

Hozzávalók:
6 db vékonyra szeletelt karaj
10 dkg füstölt sajt
2 ek olaj
2 ek csípős mustár
3 nagyobb fej vöröshagyma
5 dkg vaj
3 csapott ek cukor
3 ek balzsamecet
1 ek rozmaring apróra vágva

A hagymalekvárhoz a felszelelt hagymát aranybarnára és puhára pároljuk. Hozzáadjuk a cukrot, és gyakran kavargatva addig főzzük, amíg sűrű, lekvár állaga lesz. Sózzuk, borsozzuk, rászórjuk a rozmaringot, ráöntjük a balzsamecetet, és összefőzzük.
A húst sózzuk, borsozzuk, majd olajban 4-5 perc alatt megsütjük. Ezután tűzálló tálba rakjuk, megkenjük mustárral, rakunk rá hagymalekvárt, reszelünk rá sajtot, és addig sütjük, amíg a sajt ráolvad.

4 megjegyzés:

Ottis írta...

Guszta nagyon!

Chef Viki írta...

Szuper! Szeretem ezt az ízvilágot :-)

Vesta írta...

Én egy kicsit másképp szoktam csinálni a hagymalekvárt, de megfogom csinálni így is, és persze kipróbálom így,sajtos karajjal is,mert nagyon finom lehet!

Cecile írta...

Ottis, élőben gusztább, de a húsféléket szerintem elég nehéz fotózni.
Viki, én is nagyon szeretem, de a férjem nincs annyira oda érte, így nem túl gyakran készítek hasonló ételeket.

Vesta te hogy szoktad csinálni? Én is készítettem már másképp (Fűszeres Eszter -féle változat), de igazából nem tudnám megmondani, melyik a finomab, mind a kettő ízlik.