csütörtök, február 17, 2011

Narancsos kacsa


Egész kacsát ritkán sütök, max. ünnepnapokon, akkor is hagyományos módon, jó sok fokhagymával. Most nem volt ünnep, elmaradt a fokhagyma is, helyette lett viszont narancs. Nagyon nem bántam meg, ez a konyakos- narancsos verzió legalább annyira jó, mint a másik.

Hozzávalók:
1 egész kacsa (nálam egy 1,5 kilós)
3 ek kacsazsír
só, bors, rozmaring
5 dkg vaj
1 dl konyak
1 dl narancslé
1 egész narancs
1 vöröshagyma

A kacsát megmostam, megtöröltem, majd alaposan beszórtam só-bors-rozmaring keverékével, és hagytam pár órát pihenni. Ezután a kacsasütő tálat kikentem kacsazsírral, beleraktam akacsát. A belsejébe raktam egy fej vöröshagymát félbevágva, és egy tisztított narancsot szintén félbevágva. Lefedtem, és 160 fokon jó két óráig puhára pároltam. Ezután levettem a tál fedelét, és olvasztott vaj, narancslé, konyak keverékével meglocsoltam, majd 180 fokon tovább sütöttem még kb. 40 percig, közben többször meglocsoltam, megfordítottam.
Ha nagyobb a kacsa, akkor értelemszerűen több időbe kerül, mire megpuhul, de ennek a kis jószágnak ennyi idő elég volt, hogy finom, omlós legyen a húsa.



1 megjegyzés:

Ditta tortái írta...

Nagyon guszta lett,imádom:-)