csütörtök, február 17, 2011

Lencseleves köménnyel


Még a decemberi kirándulásunkon vettem egy csomag francia kisszemű barna lencsét. Igazából nem tudom, akkor mi célból raktam bele abba a szép kis fonott kosárba, de mióta hazajöttünk, eszembe sem jutott. A mai napig, amíg meg nem láttam Amanda Cross: Varázslatos levesek című könyvében ezt a receptet.

Miért is jó lencsét enni?
A lencse szinte minden szervünk számára nagyszerű ásványianyag-forrás. Különösen izomfáradtság esetén fejt ki kedvező hatást, mert semlegesíti a megfáradt izmok termelte felesleges savat.
A lencse kiváló cukorbetegeknek, mivel szénhidráttartalma lassan szívódik fel a szervezetben, ezért stabilizálja a vércukorszintet.
A lencsének magas a rost-, kálium-, magnézium-, szelén-, folsavtartalma, gazdag A és B1 vitaminban.
Lencsére fel!

Hozzávalók:
20 dkg lencse
2 fej apróra vágott vöröshagyma
4 gerezd zúzott fokhagyma
3 ek olaj
1 babérlevél
1 tk szárított oregánó
1 ek őrölt köménymag
2 l húsleves
tejföl a tálaláshoz
A lencsét alaposan megmossuk. Én ezt a francia lencsét nem áztattam be, anélkül is hamar megfő. Az olajat felforrósítjük, megfonnyasztjuk rajta a hagymát, majd hozzáadjuk a köménymagot, kissé megillatosítjuk, végül a lencsét is beleborítjuk. Felöntjük húslevessel, fűszerezzük, puhára főzzük. Kivesszük a babérlevelet, turmixoljuk, tálaláskor pedig minden adaghoz adunk egy kiskanál tejfölt.

Nincsenek megjegyzések: