szombat, január 15, 2011

Csirkés - cukkinis quiche


Előfordul az néha, pontosabban mostanában egyre gyakrabban, hogy valami gyors, egyszerű ebédre vágyom, de azért fontos, hogy tartalmas is legyen. Erre az esetre tartogatok a fagyasztóban egy-két csomag leveles tésztát. Ezután már csak a hűtő tartalmától függ, mivel töltöm meg.
A fagyasztott leveles tésztával nagyon egyszerű dolgozni. Kb. 2 órával használat előtt kivesszük a hűtőből, és szobahőmérsékleten hagyjuk nyugalomban kiolvadni. Ezalatt bőven van időnk végiggondolni, mivel szeretnénk megtölteni.
A legutolsóval én egy nagyobb kerek kerámiatálat, és két kis formát béleltem ki. A töltelék pedig a következő volt:

Hozzávalók:
2 kisebb cukkini
40 dkg csirkemell
1 fej vöröshagyma
4 ek olívaolaj
2 paradicsom
3 dl tejszín
2 egész tojás
10 dkg füstölt sajt (Karaván)
10 dkg reszelt feta
só, bors, bazsalikom

A vöröshagymát apróra daraboltam, a cukkinit meghámoztam, félbevágtam, vékonyan felszeleteltem. 2 evőkanál olajon megpároltam előbb a hagymát, majd a cukkinit, közben, szórtam rá egy kevés sót, és őröltem egy kis borsot. Ezután kivettema serpenyőből, beleöntöttem a maradék olajat és a kicsi kockákra vágott húst. Puhára sütöttem kevés sóval és borssal. A többi hozzávalót összekevertem a paradicsom kivételével, azt feldaraboltam kis kockákra. A tésztára pakoltam a cukkinit, paradicsomot, a húst, majd a tojásos keverékkel leöntöttem. 180 fokos sütőben kb. 30-35 perc alatt készre sütöttem.



1 megjegyzés:

Beastie írta...

Szia!
Rég jártam Nálad legutóbb, talán cukkinis csokis tortáért.... de most megint előkerültem .... igazából azt a tortát kerestem (meg is lett) de a cukkini címszó alatt ez a quiche elkészült a mai napon ebédre Nálunk - medvehagymát is tettem bele..... nagyon jó recept, köszi, köszi.