vasárnap, november 07, 2010

Paszternák krémleves



A pasztinák, vagy paszternák a fehérrépához hasonló, de mégsem ugyanaz. Vastagabbra nő, színe sárgább, az íze viszont édesebb, így például húslevesbe nem igazán, vagy csak nagyon mértékkel ajánlom. Energiatartalma kétszer nagyobb, B1 és B2 vitaminokban is gazdagabb.
Most egy egyszerű krémlevest készítettem belőle.

Hozzávalók:
2 paszternák
1 db krumpli
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1,5 l húsleves
frissen őrölt bors, só
5 dkg vaj
2 dl tejszín

A paszternákot és a krumplit kisebb kockákra, a hagymát apróra vágtam. A vajat megolvasztottam, és a hagymát üvegesre pároltam benne. Hozzáadtam a paszternákot, belenyomtam a fokhagymát, majd felöntöttem a húslevessel. Amikor megpuhult a zöldség, hozzáöntöttem a tejszínt, borsoztam, sóztam, és újra felfőztem. Amikor kissé kihűlt, turmixoltam. Tálaláskor csepegtettem rá egy kis gombás olívaolajat.

Nincsenek megjegyzések: