péntek, november 26, 2010

Öregtészta

Nemrég a zsömlénél említettem az öregtésztát. Régebben azt hittem, valami bonyolultabb dolog, de Mohánál annyira egyszerűen, pontosan, részletesen van leírva, hogy végre nekiláttam én is. Igazából nem változtattam semmit, pontosan betartottam minden leírást. Ma pedig raktam a zsömléhez és a kenyérhez is, és még mindig van egy adag a hűtőbe. Szóval öregtésztára fel!
Hozzávalók:
50 dkg kenyérliszt (BL 80)
350 ml víz
1/2 tk cukor
1 tk só
1 dkg friss élesztő

A hozzávalókat összekevertem, lágy tésztát dagasztottam belőle. Ezután egy magasabb falú edényt vékonyan kiolajoztam, és beleraktam a tésztát. Lefedtem egy nylonzacskóval, és egy éjszaka (10-12 óra) kelni hagytam. Időközben a tészta megkelt, majd összesett. Ekkor átraktam egy műanyag dobozba, és beraktam a hűtőbe. 10-12 napi eltartható, akár fagyasztani is le lehet, ha nem tudnánk ennyi idő alatt felhasználni.


Ha eddig még nem tettétek, feltétlenül látogassatok el
Moha oldalára! Fantasztikus dolgokat művel, a mézesei egyszerűen csodaszépek a sok sütivel együtt!

Nincsenek megjegyzések: