péntek, november 26, 2010

Ananászos - körtés dzsem

Egy ideje már készülök erre a változatra, kétszer már meg is vettem az ananászt, de végül nyersen megettük, mielőtt lekvár lett volna belőle. Kár volt, mert azóta lenne már néhány üveg ilyen finom lekvárom. Az íze különleges, szerintem az ananász a domináns, de kiérzik valamennyire a citrom és a vanília is.



Hozzávalók:
40 dkg ananász tisztítva
50 dkg körte
20 dkg nádcukor
1 citrom leve
1/2 rúd vanília
1 cs dzsemfix 3:1
Az ananász és a körtét meghámoztam, feldaraboltam. A cukorral, a vanílirúd kikapart belsejével és a citromléveé puhára főztem. Ezután egy kicsit turmixoltam (maradtak benne gyümölcsdarabok), hozzákevertem a dzsemfixet, és főztem kb. 3 percig. Üvegekbe töltöttem (3 kicsi üveggel lett ebből a mennyiségből), rácsavartam a tetejét, majd 10 percre a tetjükre állítottam.



Nincsenek megjegyzések: