péntek, július 30, 2010

Citromos eper- málnadzsem






Nekem az összes dzsem közül ez ízlett a legjobban. A citrom nagyon megbolondítja, kissé savanykássá teszi. Teljesen függővé váltam tőle, egyszerűen csak magában kanalaztam az üvegből desszert helyett.
Érdekes, régebben akár hónapok is elteltek úgy, hogy eszembe sem jutott lekvárt enni, maximum a palacsintába raktam, de másképp nem igazán kívántam meg. Az utóbbi hetekben viszont naponta rájárok valamelyik üvegre.
Ennek a dzsemnek a színe is gyönyörű, igazi piros, bár a képek nem adják ezt teljesen vissza. Úgy sajnálom, hogy nem lehet nagyobb képet feltölteni az oldalra, ez a max méret. Olyan sokan panaszkodnak rá, jó lenne, ha változtatnának rajta, a legtöbb kép sokkal jobban mutatna nagyítva, nem így lebutítva.
Hozzávalók:
50 dkg eper
30 málna
1 citrom
25 dkg cukor
1 cs dzsemfix szuper 3:1
Az epret és a málnát megmostam, feldaraboltam. A citromot feldaraboltam, a fehér részt leszedtem róla, és csak a gyümölcs húsát raktam apróra vágva az eperhez. Hozzákevertem a cukrot és a dzsemfixet, majd folyamatos kevergetés közben felfőztem, és még hagytam néhány (3-4) percig főni. Ezután üvegekbe töltöttem, lezártam, és fejre állítottam 10 percre.

Nincsenek megjegyzések: