csütörtök, június 17, 2010

Metélőhagymás kenyér


Hozzávalók:
50 dkg kenyérliszt
1 cs szárított élesztő
1 ek só
1 csokor metélőhagyma
6 ek olívaolaj
kb. 2 dl langyos víz
1 kk cukor
fűszeres olajban pácolt fokhagyma
A langyos vízben elkevertem a cukrot és az élesztőt. Amíg pihent, egy tálba öntöttem a lisztet, belekeveretem a sót, a felaprított metélőhagymát, az olajat. Végül hozzáöntöttem az élesztős vizet, és géppel összedolgoztam. Megliszteztem a tetejét, letakartam, és kb. 2 órát hagytam pihenni.
A tésztából 6 kerek kis kenyeret nyújtottam, belenyomkodtam a fokhagymát, megkentem olajjal (amiben a fokhagyma volt), és 180 fokon megsütöttem.
Nagyon finom padlizsánkrémmel, friss paprikával, paradicsommal, újhagymával. A középső lányom szerint tejföllel megkenve a legjobb, de ezen nem csodálkozom, hiszen ha tehetné, ő tejfölt enne tejföllel, minimum háromszor egy nap.

Nincsenek megjegyzések: