szombat, június 19, 2010


Kakaós csigából többféle lézetik: kelt tésztás, puha, vagy leveles tésztából készült, szárazabb. Én mind a kettőt szeretem, de a kedvencem a közepe. Előbb gyorsan megeszem a szélét, és a végére hagyom a legfinomabb falatot.
A lányok már régen kérik, süssünk együtt kakaós csigát, de mindig elhárítottam azzal, majd akkor, ha vége az ovinak. Oviba már három hete nem járnak, így nem volt több kifogás, begyúrtam a tésztát, a szorgos kezek pedig nyújtották, szórták, tekerték, kenték, végül szobroztak a sütő előtt arra várva, hogy végre megkóstolhassak. Egész délután rájártak. Másnapra is maradt belőle, és finom puha maradt.

Hozzávalók:
50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 tojássárgája
csipet só
1 cs bourbon vaníliás cukor
15 dkg vaj
4 ek kakaó
2 ek cukor a tésztába + 4 ek a kakaóba + 1 ek a tejszínbe
2 dl tejszín

A langyos tejbe keverem a cukrot és az élesztőt, letakarom. A lisztbe vegyítem a sót, a cukrot, a vaníliás cukrot, a felfutott élesztőt, 7 dkg lágy vajat, és hólyagosra dolgozom. Letakarva duplájára kelesztem. Ha van kenyérsütőnk, csak belerakjuk a tészta hozzávalóit, és megvárjuk, míg megkeleszti a tésztát.
Ha duplájára kelt, kinyújtom, megkenem 3 dkg olvasztott vajjal, megszórom a cukros kakaóval, és szorosan feltekerem. Kb. 1 cm vastagságú szeletekre vágom. Sütőpapírral bélelet tepsibe egymás mellé rakom, és megkenem 5 dkg olvasztott vajjal. Hideg sütőbe rakom, bekapcsolom 180 fokra, és kb. 35 percig sütöm. Ezután megkenem lanagyos teszínnel, amibe előtte elkevertem a cukrot,és visszateszem a sütőbe néhány percre.

Nincsenek megjegyzések: