péntek, március 26, 2010

Vaníliás muffin












Az óvodában már negyedik éve rendezték meg a tavaszköszöntő napot. Ilyenkor a nagycsoportosok kis műsort adnak elő (idén Belláék), van egy kis daltanulás, az óvónők pedig eljátszanak egy mesét (Csupaháj, Málészáj, Nyakigláb - nagyon szuper volt, le a kalappal az óvónők előtt, szerintem nemcsak a gyerekek élvezték). Ezután pedig különböző programok várják a gyerekeket: táncház, kézműves foglalkozás, arcfestés, zsákbamacska, lufibohóc. Idén még külön érdekesség volt a régi játék bemutató, és kivonult a könyvtár is. Végül tombolasorsolással zárult a nap. A büfében folyamatosan árulják a sok finom süteményt, pogácsát, szendvicset.
Erre a napra készült egy csokis mellett ez a vaníliás muffin. Hamar elkapkodták, remélem ízlett azoknak, akik megvették.

Hozzávalók:
Tésztához (Stahl receptje):
2 tojás
2 csipet só
10 dkg cukor
1 tojássárgája
1/2 dl víz
1/2 dl olívaolaj
1/2 vaníliarúd
1 citrom
15 dkg finomliszt
1 ek étkezési keményítő
1 ek sütőpor
A tojásfehérjét a cukorral és egy csipet sóval kemény habbá verjük. A tojássárgáját a csipet sóval, a vízzel, olajjal, fél vaníliarúd kikapargatott belsejével habosra kavarjuk. A lisztbe keverjük a keményítőt, a citrom héját, a sütőport, és a tojásos keverékhez adjük. Végül óvatosan beleforgatjuk a habot. A muffinsütőt kibéleljük a papírral, és egyenletesen elosztjuk benne a tésztát. 180 fokos sütőben kb. 20-25 perc alatt megsütjük.
Krém hozzávalói:
1 cs vaníliás pudingpor
4 ek cukor
fél vaníliarúd
2 dl habtejszín
3 dl tej

A pudingot megfőzzük a tejjel és cukorral. A tejszínt keményre verjük, majd óvatosan a beleforgatjuk a kihűlt pudingba.

Végül a krémmel megtöltjük a kihűlt tésztákat.

4 darabból pillangómuffint is készítettem, amihez levágtam a tetejét, kettévágtam, kikapartam a tészta belsejét, megtöltöttem krémmel, és ráraktam a tetejét.




Nincsenek megjegyzések: