kedd, március 09, 2010

Firenzei borsó




Zöldborsó Dolce Vita módra. Vrábel Krisztina gyönyörű könyvében (erről hamarosan írok) találtam erre az egyszerű ételre. Köretnek vagy főételnek is nagyon finom. Igazi, kora nyári hangulatot teremt, bár az is igaz, legfinomabb friss, zsenge zöldborsóból lenne. Akkor álljunk neki elkészíteni, ha sikerül igazi zsenge zöldborsót szerezni. Én elég sokat kísérleteztem, kipróbáltam rosszabbnál rosszabbakat, végül az Igló zsenge tavaszi zöldborsójára tettem le a voksom. Kivételesen erre tényleg igaz a zsengeség, pillanatok alatt megpuhul, és finom! Nem úgy, mint a legtöbb mélyhűtött társa.

Hozzávalók:
50 dkg zsenge zöldborsó
20 dkg húsos szalonna
2 gerezd fokhagyma
1 csokor petrezselyemzöld
só, bors
olívaolaj

A szalonnát apró csíkokra vágjuk, zsírjára sütjük. Hozzáadjuk a zöldborsót, a préselt fokhagymát, a feldarabolt petrezselyemzöldet, fűszerezzük, majd puhára pároljuk.
Mi frissen sütött rozsos zsömlékkel ettük.

Nincsenek megjegyzések: