vasárnap, január 17, 2010

Krémleves


Szeretem a krémleveseket. Nyáron gyümölcsből - jó hidegen, télen inkább zöldségből - jó melegen. Szeretem csak úgy, magában, csészéből inni, de szeretem vajas pirítós kenyér kockákkal, vagy sajttal. A zöldséglevesek mellé elmaradhatatlan a sok petrezselyem- vagy zellerzöld attól függően, éppen miből készült. Szeretem a selymességét, krémességét, lágyságát.
Most egy vegyes zöldségeset készítettem zellerből, póréhagymából és krumpliből, sok petrezselyemzölddel.
A krémleveseknek van még egy nagy előnye, ezt a kisgyerekesek jól tudják: az utált zöldséget is jól el lehet rejteni benne, a gyerek pedig mit sem sejtve szépen bekanalazza, mintha a kedvencéből készült volna.

Vegyes zöldségkrémleves

Hozzávalók:
1 póréhagyma
1 kisebb zeller
3 darab krumpli
1,5 liter húsleves
2 dl tejszín
egy csokor petrezselyemzöld
5 dkg vaj
só, bors, kevés szerecsendió

A zöldségeket megtisztítjuk, feldaraboljuk, a vajon megpároljuk, majd felöntjük a húslevessel. Amikor megpuhultak, belekeverjük a tejszínt, és felfőzzük. Turmixoljuk, végül beleszórjuk a petrezselyemzöldet.

Nincsenek megjegyzések: