vasárnap, január 24, 2010

Csupa csoki







Rendszeresen készítem ezt a sütit, a nlc fórumán néhány éve futótűzként terjedt. Én egy kicsit változtattam a recepten. Gyorsan elkészül, és nagyon finom, csokiimádóknak kötelező kipróbálni! Mostanában ezzel töltöm az ajándékdobozokat is. A csajok, ha meghallják, mi készül, önként jelentkeznek a konyhába, Izabella a golyókat gyártja, Karolina pedig a porcukorba hempergeti őket, nekem csupán a tésztát kell elkészítenem, a sütőbe beraknom és kivennem.
A sütési időt érdemes betartani, mert ez a süti akkor a legfinomabb, ha a belseje puha marad!

Csokoládélabda

Hozzávalók:
20 dkg étcsokoládé
20 dkg vaj
11 dkg barnacukor
3 tojás
20 dkg liszt
2 ek kakaópor
1 tk sütőpor
csipet só
fél dl rum
1 tk szódabikarbóna
porcukor


A csokit a vajjal összeolvasztjuk, kihűtjük, majd belekeverjük a cukrot, a tojásokat egyenként kissé felverve, és végül a rumot. A lisztet összekeverjük a sütőporral, kakaóval, sóval, és beleszitáljuk a vajas keverékbe. Hűtőbe tesszük annyi időre, hogy megkeményedjen, majd golyókat formálunk belőle, porcukorba megforgatjuk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, és 160 fokon 13 percig sütjük. Így nem keményedik meg, hanem puha marad a belseje.

4 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Cecile!

Nagyon szépek a sütik, na és a fotó szuper !

Elkérhetem, a receptet, ez nekem is nagyon tetszik.
köszi előre is
gesztenye
gesztenye.blogol.hu

Cecile írta...

Gesztenye, persze, vidd nyugodtan, azért van itt a blogon. Remélem ízlik majd neked is! Jó sütést!

Gesztenye receptjei írta...

Cecile!

Megsütöttem, nagyon finom lett, köszi! :-))

szepyke írta...

Nagyon szépek lettek, nálunk is nagy kedvenc!:)