szombat, július 25, 2009

Lángos














A lángos nekem eddig a strandhoz, piacokhoz, vásárokhoz, városnapokhoz és egyéb rendezvényekhez tartozott. Mindig csak emlegettem, hogy itthon is sütni kellene, de valahogy mindig sikerült lebeszélnem magam róla, inkább elmentünk, és vettünk egyet.
Ma viszont kihasználtam a kicsit hűvösebb időt, és azt, hogy még mindig egyben vagyunk, nekiálltam sütni. Eredetileg a sokat olvasott kefíres változatot akartam elkészíteni, de este sajnos elfelejtettem a tésztát elkészíteni, így maradt ma délelőtt egy gyors változat.
Az eredmény egy finom, kevésbé olajos, mint az eddig vásárolt, házi lángos lett.
Lángos
Hozzávalók:
60 dkg liszt
3 dl tej
3 dkg élesztő
1 ek só
1 ek olaj a tésztába
langyos víz (kb. 1 dl)
1 tk cukor
A tejet meglangyosítottam, elkevertem benne a cukrot és az élesztőt. A lisztbe kevertem a sót, az olajat, majd hozzáöntöttem a felfutott élesztőt, és annyi langyos vizet, hogy lágy tésztát kapjak. Géppel alaposan összedolgoztam, majd kilisztezett tálban duplájára kelesztettem.
Ezután gombócokat formáltam belőle, amit kerekre kihúzogattam, és lisztezett deszkán pihentettem kb. 10 percig.
Bő, forró olajban megsütöttem. Fokhagymával (zúzott fokhagyma sóval és vízzel elkeverve), tejföllel, sajttal megszórva nagyon finom!


1 megjegyzés:

Ottis írta...

Nahát milyen jóízűen fogyasztja a leÁányod!Muszáj én is megsüssem a fiűknak :-)