péntek, november 14, 2008

Túrós rétes muffin










Ma valami egyszerű, gyors és túrós sütit kívántam. Napok óta nézegetem Stahl Judit túrótortáját, de amikor kiderült, hogy nincs itthon étkezési keményítő, elkezdtem új recept után kutatni. Persze, hogy a legújabb könyvét, a muffinosat vettem a kezembe, ahol találtam egy ígéretesnek látszó süteményt. Nagyon egyetértek vele, mindenkinek ajánlom, aki nem szeret a rétessel kínlódni, mert rendszeresen szétszakad, vagy a töltelék folyik ki belőle. Szerintem még sokkal különlegesebb is. Ha van a birtokunkban leveles tészta, néhány perc alatt elkészíthetjük, és már csak a sütési időt kell kivárni. Esetleg a vendégek érkezéséig még a hűtőbe is berakhatjuk, majd ha meghalljuk a csengőt, gyorsan bekapcsoljuk a sütőt, pár perc múlva berakjuk a süteményt. Egy valamire azért vigyázzunk: nehogy elfelejtsük 25 perc múlva kisvenni.
Nekem élesztős leveles tésztám volt itthon (Tante Fanny - ragaszkodom ehhez a fajtához, még soha nem hagyott cserben), talán ezzel még jobb is. A töltelék nekem sok volt, így már a lecsökkentett adagot írom le.

Túrós rétes muffin

Hozzávalók:
1 csomag élesztős leveles tészta
35 dkg túró
10 dkg krémsajt
2 tojás
1 csomag bourbon vaníliás cukor
15 dkg cukor (ha valaki kevésbé édesen szereti, annak lehet kevesebb)
1 citrom reszelt héja
3 csapott evőkanál búzadara
mazsola ízlés szerint
kevés olaj a muffinsütő kenéséhez
A tésztából páros számú egyforma csíkokat vágtam, és párossával (keresztbe egymásra, úgy, hogy a formát teljesen kitöltsék) beleraktam a kiolajozott muffinsütőbe. A töltelék hozzávalóit turmixgép segítségével összedolgoztam, belekevertem a z előzetesen meleg vízben áztatott, majd lecsöpögtetett mazsolát, végül belekanalaztam a tészába. 180 fokon kb. 25 perc alatt megsütöttem.
Szerintem porcukor nélkül finomabb, de aki szereti, szórhat a tetejére


2 megjegyzés:

Névtelen írta...

A rétes muffinod nagyon ötletes. A Stahl-féle túrótortát én is megcsináltam már. Keményítő nélkül és helyette tettem bele vaníliás pudingport vagy tejszíneset is lehet. Ugyan azt a célt lehet vele elérni, mint a keményítővel.

Cecile írta...

Én is gondoltam a pudingporra, de sajnos az sem volt itthon.
Ez a recept is Stahl Judit érdeme, a legújabb könyvében szerepel, szerintem a legötletesebb a muffinok között.