csütörtök, november 13, 2008

Pagoda karfiol sonkával és gorgonzolával sütve



A pagoda karfiol egészen különleges típus, a brokkoli és karfiol hibridje. A neve találó, hiszen a részrózsák kis csipkés torony formájúak. Saját gőzükben a főzés befejezése után is tovább puhulnak, majd szétesnek. Óvatos, pár perces párolással színét, formáját megtartja. Illata sokkal diszkrétebb, mint a brokkolié vagy a karfiolé. A látvány pedig magáért beszél: gyönyörű, ugye?


Eredetileg csak egy kis tojásért szaladtam be a piacra, amikor megakadt rajta a szemem, és addig nem is tudtam megnyugodni, amíg egyet haza nem hoztam belőle. Eddig csak képen láttam, még soha nem vettem és ettem korábban ilyet. Itthon végül három napig csak nézegettem, közben azon gondolkodtam, mi készüljön belőle. Talán leves, vagy főzelék, vagy egyszerűen csak pároljam meg hús mellé köretnek, vagy rántsam ki, netán végezze rakott karfiolként? Nem, nem, egyik sem felelt meg, valami különlegesebbre vágytam. Szétnéztem a neten, és ráakadtam egy blogkollegina receptjére (http://chilii.blogter.hu/302286/Pagoda_karfiol_csoben_sutve), amin kicsit változtattam az itthoni hozzávalók függvényében.


Pagoda karfiol sonkával és gorgonzolával sütve


Hozzávalók:

1 pagoda karfiol

2 dl főzőtejszín

8 dkg hajszálvékony olasz sonka

15 dkg gorgonzola

1 dkg vaj

só, bors, szerecsendió

A karfiolt puhára pároltam. Kivajazott tűzálló tálba raktam, ráöntöttem a tejszínt, amit fűszereztem sóval, borssal és szerecsendióval. Rászórtam a feldarabolt sonkát, rámorzsoltam a sajtot, végül sütőben megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések: