vasárnap, november 23, 2008

Túrógombóc karamellöntettel




Az eddigi kísérletezéseim a túrógombóccal nem voltak túl sikeresek, vagy túl lágyra, vagy túl keményre sikerültek. Ez a mostani viszont éppen olyan lett, mint ahogy elképzeltem. Az egyik éjszaka kisebbik lányom rosszat álmodott, és mire visszaaludt, én teljesen felébredtem. Azon gondolkodtam, milyen hús nélküli ételt lehetne készíteni túróból, amikor eszembe jutott az előző napi tévéműsor, ahol mandulalapokba forgatták a gombócokat. Az éppen nem volt itthon, viszont annál több dió várja a sorsát a fagyasztóban. Az édes tejfölt ehhez nem igazán tudtam elképzelni, így készítettem hozzá egy kis karamellöntetet barnacukorból, ami harmonizált a dióval.
A gombócból maradt néhány másnapra, még akkor is finom puha volt.

Túrógombóc karamellöntettel

Hozzávalók:
0,5 kg túró (ebből nekem 25 dkg ricotta volt)
2 tojás
3 evőkanál porcukor
1 csomag bourbon vaníliás cukor
csipet só
8 evőkanál búzadara
kb. 15 dkg dió
Karamellöntethez:
4 evőkanál barnacukor
2 dl tejszín
1 dkg vaj

A túrót összekevertem a két tojással, két evőkanál porcukorral, a bourbon vaníliás cukorral, a csipet sóval és a búzadarával, majd néhány órára beraktam a hűtőbe. A diót megdaráltam, majd serpenyőben kicsit megpirítottam, és elkevertem egy evőkanál porcukorral.
Lábasban vizet forraltam, amit kicsit megsóztam, és beleraktam a túróból formált kis gombócokat. Érdemes bevizezni a kezünket a gombócok készítése előtt, mert így nem ragad rá a massza. Egyszerre csak annyit raktam a vízbe, hogy ne érjenek össze. Amikor feljöttek a felszínre, főztem néhány percig, lecsepegtettem, és beleforgattam a dióba.
Az öntethez a barnacukrot karamellizáltam, majd hozzáadtam a vajat. Kicsit hűtöttem, beleöntöttem a tejszínt, és összemelegítettem.

Nincsenek megjegyzések: