péntek, november 21, 2008

Újabb könyvek









Könyvajánlómat Fűszeres Eszter könyvével kezdeném. Gasztroblogját olvasom egy ideje, egyre nagyobb lelkesedéssel figyelem az újabbnál újabb recepteket. Nagyon vártam, hogy a könyvét is kezembe vehessem. Egy dolgot viszont sajnálok, szerettem volna elmenni a bemutatóra,de nem jutottam el. Sajnos, nem mindig előny vidéken élni...

A könyv gyönyörű, tele van szebbnél szebb fotóval! A receptek előtti bevezető szövegből pedig csak úgy árad Eszter élet- és ételszeretete. Én igaz, nem vagyok zsidó, de úgy gondolom, a receptek alapján elkészített ételek bárki konyhájában megállják a helyüket még akkor is, ha nem kóser módon vannak elkészítve. Nem is szaporítanám tovább a szót, ajánlom ezt a könyvet minden zsidó és nem zsidó embernek, aki szeret főzni és enni.
A könyvről és a rendelésről itt találtok bővebb információt: http://www.fuszereslelek.hu/.

A Magyar kóstoló című könyvre már pályázom egy ideje, de csak most szántam rá magam, hogy megrendeljem. Ez a könyv a Culinária - sorozat tagja, melynek kötetei öt kontinens népeinek konyhaművészetét mutatják be sajátos felfogásban. Ebben a könyvben sok minden található, ami egy Magyarországon élő magyarnak természetes, magától értetődő. Ennek ellenére azt mondom, érdemes megvenni, hiszen a hagyományos magyar ételek leírása mellett szórakoztató és érdekes olvasnivalót, esetleg meglepő tényeket is találunk.
Nekem egy kép a kedvencem, amit először a férjem fedezett fel. Szülővárosom, Hajdúdorog híres a görög katolikus templomáról, és a húsvéti pászkák szenteléséről, amiről ebben a könyvben is megemlékeztek.

A harmadik könyvet Sajtkukacék oldalán találtam. Nagyon szeretem a könyvajánlójukat olvasni, és mazsolázni belőle. Az ő ajánlásukra szereztem be egy példányt Halász Zoltán: Mesélő szakácskönyv című művéből. A kötetben alig található kép, és azok isem túl jó minőségűek, amin nem is lehet csodálkozni, hiszen 1985-ben adta ki a Minerva. A receptek előtt található történetek a levesekről, húsokról, salátákról, tésztákról viszont annál érdekesebbek és értékesebbek. Ajánlom mindazoknak, akik nem ragaszkodnak a szép kivitelhez, viszont érdeklődnek a gasztronómia története után.

Az utolsó egy újabb csokoládékönyv, melyet születésnapomra kaptam. A Kossuth Kiadó gondozásában jelent meg 2008-ban Csokoládés finomságok aranykönyve, mely tulajdonképpen egy olasz szakácskönyv magyar fordítása. Háromszáz ínycsiklandó csokoládés receptet tartalmaz, elérhető hozzávalókkal, pontos elkészítési móddal és szemet gyönyörködtető képekkel. Méltó ajándék minden csokoládéimádónak.

Nincsenek megjegyzések: